Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…
Κάθε επιχείρηση έχει στόχους της! Ανεξάρτητα από τι πουλάει, που, με ποιο τρόπο, σε τι τιμή, κλπ, σίγουρα έχει κάποιους στόχους. Οι στόχοι μπορεί να είναι οικονομικοί, μπορεί να είναι το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος, το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος και άλλα πολλά. Για να πετύχει αυτούς τους στόχους, προφανώς, κάνει διάφορες ενέργειες και προσπάθειες. Πολλές είναι στον “φυσικό κόσμο” (διακοσμεί την βιτρίνα, φέρνει ωραίες συσκευασίες, μοιράζει φυλλάδια, τοποθετεί διαφημίσεις στις εφημερίδες, στο ραδιόφωνο, στη τηλεόραση, κλπ) και κάποιες είναι στον “ψηφιακό κόσμο”!
Όλες αυτές οι ενέργειες που είναι στον “ψηφιακό κόσμο” εντάσσονται, λίγο ή πολύ, στο digital marketing. Το digital marketing, λοιπόν, είναι όλες εκείνες οι ενέργειες που κάνει μία επιχείρηση στο ψηφιακό κομμάτι προκειμένου να πετύχει τους στόχους της!
Στο πλαίσιο του digital ή online marketing υπάρχουν πάρα πολλά εργαλεία που είναι διαθέσιμα. Για να μπορέσει να αποφασίσει μία επιχείρηση ποια από αυτά θα αξιοποιήσει, πρέπει πρώτα να μεταφράσει τους στόχους της σε “digital στόχους”. Δηλαδή, αυτό που πρέπει να κάνει είναι να σχεδιάσει τι πρέπει να πετύχει στο online κομμάτι ώστε να επιτευχθούν οι επιχειρηματικοί στόχοι που έχει θέσει. Το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος μπορεί να είναι ένας καλά ορισμένος στόχος για την επιχείρηση, αλλά στο online κομμάτι δεν λέει κάτι από μόνο του. Θα πρέπει να μετατραπεί σε στόχους που μπορούν να επιτευχθούν μέσω του digital marketing. Για παράδειγμα, ένας τέτοιος στόχος θα μπορούσε να είναι να ενημερωθούν για το νέο κατάστημα τουλάχιστον 20.000 άτομα σε ακτίνα 2 χιλιομέτρων γύρω από το νέο κατάστημα.
Στο τελευταίο (της προετοιμασίας) βήμα, η επιχείρηση πρέπει να διαλέξει ποια εργαλεία είναι αυτά που θα την βοηθήσουν να πετύχει τους digital στόχους που έθεσε. Προφανώς δεν είναι αυτοσκοπός να χρησιμοποιηθούν όλα τα εργαλεία που υπάρχουν ή όσο το δυνατόν περισσότερα. Ποια είναι, όμως, μερικά από τα πιο γνωστά εργαλεία ή έννοιες που μπορεί να χρησιμοποιήσει μία επιχείρηση;